Yardım ve tazminat

Avrupa Birliği'nin 261/2004 sayılı Tüzüğü'ne uygundur (Avrupa Parlamentosu / Avrupa Birliği Konseyi)
Bu belgede tanımlanan haklar aşağıdaki durumlarda uygulanır.
  • Uçuşu icra eden taşıyıcınız:
    - Air France veya KLM veya
    - CityJet veya HOP! Air France (Air France adına icra eden) veya
    - Delta Air Lines veya Kenya Airways (Avrupa Birliği'ne üye bir ülkenin havalimanından kalkış yapan);
  • İlgili uçuş için teyitli bir rezervasyonunuz var;
  • Check-in işleminiz yapıldı ve belirtilen Son Check-in Saatinden önce veya herhangi bir Son Check-in Saati belirtilmemişse, uçuşun planlanan kalkış saatinden 45 dakika önce check-in işlemi için başvurdunuz;
  • Halka açık bir biletle veya sadakat programı çerçevesinde düzenlenen bir biletle seyahat ediyorsunuz;
  • Avrupa Birliği'ne (AB) üye bir ülkenin havalimanından çıkış yapıyorsunuz.

Dikkat: Üçüncü bir ülkede (AB dışı) yer alan bir havalimanından çıkış yaptığınız takdirde bu belgede belirtilen haklar, sadece varış noktası Avrupa Birliği'ndeki bir havalimanı olan Avrupa Birliği firması tarafından gerçekleştirilen bir uçuşta seyahat ederseniz ve bu üçüncü ülkeden çıkış yapılması halinde herhangi bir yerel yönetmelik geçerli değilse uygulanır.

1. İptal

1.1 İptal durumunda yardım

Uçuşunuz iptal edildiği takdirde, aşağıdaki seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz:
  • Mümkün olan en kısa zamanda taşıyıcı tarafından belirtilen benzer taşıma koşulları dâhilinde son varış noktasına kadar veya müsait yer olması kaydıyla size uygun ileriki bir tarihte seyahatinize devam etmek veya
  • Seyahatinize devam etmemeye karar verirseniz, seyahatinizin gerçekleştirilmeyen kısmının/kısımlarının ve zaten gerçekleştirilen kısmının/kısımlarının geri ödemesini almak ve biletin üzerinde belirtilen kalkış noktanıza geri dönmek.

İlaveten, aşağıdakilerden ücretsiz faydalanacaksınız:
  • Bekleme zamanına göre bir yemek ya da atıştırmalık ve/veya bir içecek,
  • Bekleme esnasında konaklama gerekiyorsa, otelde konaklama (ulaşım dâhil),
  • Telefon için hazır kart (veya iki telefon görüşmesinin (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajının veya 2 e-postanın masraflarının talep edildiği takdirde geri ödenmesi).

1.2 İptal durumunda tazminat

Uçuşunuzun iptal edilmesi durumunda aşağıdaki hâller haricinde tazminat hakkınız vardır:
  • Önlenmesi mümkün olmayan olağanüstü hâller nedeniyle iptale karar verildiği takdirde. Örneğin: kötü hava koşulları, siyasal istikrarsızlık, grev, yerde ve/veya uçuşta güvenlik sorunları;
  • Planlanan kalkış zamanından en az 2 hafta önce iptal hakkında bilgilendirildiğiniz takdirde;
  • Planlanan kalkış zamanından 2 hafta ila 7 gün önce iptal hakkında bilgilendirildiyseniz ve planlanan kalkış saatinden en fazla 2 saat önce hareket etmenizi ve planlanan varış saatinden 4 saatten daha az bir süre sonra son varış noktanıza ulaşmanızı sağlayan bir güzergâh değişikliği teklif edildiyse;
  • Planlanan kalkış zamanından 7 günden daha az bir süre önce iptal hakkında bilgilendirildiyseniz ve planlanan kalkış saatinden en fazla 1 saat önce hareket etmenizi ve planlanan varış saatinden 2 saatten daha az bir süre sonra son varış noktanıza ulaşmanızı sağlayan bir güzergâh değişikliği teklif edildiyse.

Tazminat, çek veya banka havalesi ile ya da mutabakatınız olması durumunda telafi kuponu şeklinde de ödenir. Tazminat; havalimanında verilmez, satış sonrası müşteri hizmetleri nezdinde talep edilmelidir (paragraf 5'e bakınız).

Telafi kuponu tutarları (geri ödenmez)
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 350 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 500 EUR*
- C - 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 800 EUR*

Tazminat tutarları
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 250 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 400 EUR*
- C - 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 600 EUR*

* Alternatif uçuşun varış saati ilk varış zamanını 2 saat (A tipi uçuşlar), 3 saat (B tipi uçuşlar) veya 4 saat (C tipi uçuşlar) geçmezse, tazminat / telafi kuponu tutarı %50 oranında indirilebilir.

2. Gecikme

2.1 Gecikme durumunda yardım

Başlangıçta planlanan kalkış zamanına göre 2 saati aşan gecikme durumunda aşağıdakilerden ücretsiz faydalanırsınız:
  • Bekleme zamanına göre bir yemek ya da atıştırmalık ve/veya bir içecek,
  • Bekleme esnasında konaklama gerekiyorsa, otelde konaklama (ulaşım dâhil),
  • Telefon için hazır kart (veya iki telefon görüşmesinin (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajının veya 2 e-postanın masraflarının talep edildiği takdirde geri ödenmesi),
  • Bu yardımın daha önemli bir gecikmeye yol açması haricinde.

Uçuş en az 5 saat gecikmişse ve seyahatinize devam etmek istemezseniz, seyahatin gerçekleştirilmeyen kısmının/kısımlarının ve zaten gerçekleştirilen kısmının/kısımlarının geri ödemesini alabilirsiniz. Gerektiği takdirde biletin üzerinde belirtilen kalkış noktanıza yönelik tarafımızca güzergâh değişikliği de yapılır.

2.2 Gecikme durumunda tazminat

Varışta en az 3 saat gecikme durumunda, bu gecikmenin taşıyıcı tarafından öngörülemeyen olağanüstü hâller nedeniyle meydana gelmesi ve söz konusu taşıyıcının bu gecikmeden kaçınmak için gereken tüm önlemleri alması haricinde, çek veya banka havalesi ile veya mutabakatınız olması durumunda telafi kuponu şeklinde tazminat ödenecektir.

Tazminat; havalimanında verilmez, satış sonrası müşteri hizmetleri nezdinde talep edilmelidir (paragraf 5'e bakınız).

Telafi kuponu tutarları (geri ödenmez)
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 350 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 500 EUR*
- C - 4 saati aşan gecikmeyle 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 800 EUR*

Tazminat tutarları
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 250 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 400 EUR*
- C - 4 saati aşan gecikmeyle 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 600 EUR*

* Geciken uçuşun fiili varış saati başlangıçta planlanan varış saatinden 3 ila 4 saat sonra ise, 3.500 km'den daha uzun uçuşlar için tazminat / telafi kuponu tutarı %50 oranında indirilebilir.

3. Uçağa kabul edilmeme

AİR FRANCE/KLM; bir uçuşta uçağa kabul etmeme durumu öngördüğü takdirde, telafi kuponu şeklindeki sözleşmeli bir telafi karşılığında teyitli yerlerini takas etmeye hazır gönüllü yolcular için duyuru yapacaktır. Ayrıca AİR FRANCE/KLM, bu yolculara uygun bir yardım hizmeti de sağlayacaktır (aşağıdaki paragraf 3.1'e bakınız).

Eğer uçağa kabul etmeme durumu için yeterli sayıda gönüllü yoksa ve iradeniz dışında uçağa kabul edilmediyseniz, uçağa binişe ilişkin yukarıda tanımlanan kurallara riayet ettiğiniz takdirde, tarafınıza yardım ve tazminat sağlanacaktır.
Uçağa kabul edilmeme durumunuz sağlık, güvenlik veya yetersiz seyahat belgeleri nedenlerine bağlıysa, bu yardım ve tazminattan yararlanamazsınız.

3.1 Uçağa kabul edilmeme durumunda yardım

Uçağa kabul edilmediğiniz takdirde, aşağıdaki seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz:
  • Mümkün olan en kısa zamanda, taşıyıcı tarafından belirtilen benzer taşıma koşulları dâhilinde son varış noktasına kadar veya müsait yer olması kaydıyla size uygun ileriki bir tarihte seyahatinize devam etmek veya
  • Seyahatinize devam etmeye karar verirseniz, seyahatinizin gerçekleştirilmeyen kısmının/kısımlarının ve zaten gerçekleştirilen kısmının/kısımlarının geri ödemesini almak ve biletin üzerinde belirtilen kalkış noktanıza geri dönmek.

İlaveten, aşağıdakilerden ücretsiz faydalanacaksınız:
  • Bekleme süresine göre bir yemek ya da atıştırmalık ve/veya bir içecek,
  • Bekleme esnasında konaklama gerekiyorsa, otelde konaklama (ulaşım dâhil),
  • Telefon için hazır kart (veya iki telefon görüşmesinin (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajının veya 2 e-postanın masraflarının talep edildiği takdirde geri ödenmesi).

3.2 Uçağa kabul edilmeme durumunda tazminat

Uçağa kabul edilmediğiniz takdirde, uçağa kabul edilmeme durumunuz sağlık, güvenlik veya yetersiz seyahat belgeleri nedenlerine bağlı değilse, çek veya banka havalesi ile veya mutabakatınız sağlanırsa telafi kuponu şeklinde tazminat ödenir.

Telafi kuponu tutarları (geri ödenmez)
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 350 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 500 EUR*
- C - 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 800 EUR*

Tazminat tutarları
- A - 1.500 km'ye kadar uçuşlar: 250 EUR*
- B - AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar: 400 EUR*
- C - 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar: 600 EUR*

* Alternatif uçuşun varış saati ilk varış zamanını 2 saat (A tipi uçuşlar), 3 saat (B tipi uçuşlar) veya 4 saat (C tipi uçuşlar) geçmezse, tazminat / telafi kuponu tutarı %50 oranında indirilebilir.

4. Alt hizmet sınıfına yerleştirme

İradeniz dışında biletinizde belirtilen taşıma sınıfından daha alt bir sınıfa yerleştirildiyseniz, geri ödeme talep edebilirsiniz:
  • 1.500 km veya daha kısa uçuşlar için %30 ya da
  • AB içinde 1.500 km'den daha uzun uçuşlar ve 1.500 km ile 3.500 km arası diğer tüm uçuşlar için %50 ya da
  • 3.500 km'den daha uzun AB dışı uçuşlar için bilet fiyatının %75'i.

İlaveten AİR FRANCE/KLM, taşıma sınıfının değer farkına göre geri ödemesi olmayan ticari nitelikte bir telafi teklif edecektir.

5. Geri ödeme, tazminat talepleri
ve diğer başvurular

İşbu belgede belirtildiği üzere
  • Uçuşunuz iptal edildiyse veya
  • Uçuşunuz en az 5 saat geciktiyse veya
  • İradeniz dışında uçağa kabul edilmediyseniz ve

seyahatinize devam etmek istemiyorsanız, www.airfrance.com veya www.klm.com adreslerinde iletişim bilgileri belirtilen size en yakın satış sonrası müşteri hizmetlerimize başvurarak, seyahatinizin gerçekleştirilmeyen kısmının/kısımlarının ve zaten gerçekleştirilen kısmının/kısımlarının geri ödemesini alabilirsiniz.

Geri ödeme, tazminat talepleri veya diğer başvurular için AİR FRANCE/KLM ile irtibat kurmak istiyorsanız, size en yakın AİR FRANCE/KLM satış sonrası müşteri hizmetlerine tercihen e-posta yoluyla ulaşınız. İrtibat bilgileri, www.airfrance.com veya www.klm.com adreslerinde belirtilmiştir.

6. Yetkili idari kuruluşlar

Avrupa Birliği üyesi her Devlet, bu belgede belirtilen düzensizlikler için yayımlanan yardım ve tazminat kurallarının uygulanmasından sorumlu bir kuruluş tayin etmiştir. Bu kuruluşlara ait bilgilere aşağıdaki internet adresinden ulaşılabilir:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

Bununla birlikte, ilk önce düzensizliğin meydana geldiği uçuşu gerçekleştiren firmanın satış sonrası müşteri hizmetleriyle irtibat kurmanızı tavsiye ederiz (iletişim bilgileri bu firmanın internet sitesinde mevcuttur).

Versiyon 1
15 Ekim 2013'ten itibaren geçerlidir

Sayfanın başına dön